رويکرد اطلاع‌رسانى در طرح تحول اقتصادى تبيين شفاف طرح و مقابله با شايعات است

معاون سخنگو و دبير شوراي اطلاع رساني دولت با تاکيد بر ضرورت و اهميت اطلاع رساني دقيق و به موقع در بحث طرح هدفمند کردن يارانه ها گفت: رويکرد اصلي اطلاع رساني در خصوص طرح تحول اقتصادي بايد تبيين شفاف طرح، رفع ابهامات، ايجاد امنيت روانى و آرامش بخشي به جامعه و مقابله با شايعات و گمانه زني‌هاي بي مبنا باشد.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، در نوزدهمين نشست کميسيون اقتصادي و زيربنايي شوراي روابط عمومي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي که روز سه شنبه در وزارت بازرگاني و با موضوع بررسي شيوه‌هاي اطلاع رساني مرحله اجراي هدفمند کردن يارانه ها برگزار شد، احسان جهانديده به تشريح وظايف رسانه‌ها و روابط‌عمومي‌هاي دستگاههاي اجرايي در اطلاع‌رساني به موقع و هنرمندانه طرح تحول اقتصادي و هدفمند کردن يارانه ها پرداخت و افزود: در راستاي اطلاع رساني به مردم بايد روابط عمومي هاي دستگاه هاي مرتبط با اجراي طرح به طور دائمي با سرعت و جديت از سوي روابط عمومي‌ها نسبت به رصد، ديده باني و پيگيري سوالات، گمانه زني‌ها و ابهامات براي پاسخگويي شفاف و منطقي اقدام کنند تا زمينه جلب مشارکت و همدلي آحاد جامعه براي اجراي طرح تاريخي و تحول آفرين براي کشور فراهم شود.

معاون سخنگو و دبير شوراي اطلاع رساني دولت با اشاره به مطرح شدن گسترده مباحث مربوط به طرح تحول اقتصادي و هدفمند کردن يارانه‌ها از سال گذشته در جامعه، بر ضرورت تبيين تغييرات بوجود آمده در اين طرح در خلال بررسي لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها در مجلس تاکيد کرد و افزود: فراگير بودن اين موضوع از يک سو موجب جلب توجه قشرهاي مختلف مردم به آن و آثاري که در زندگي آنها خواهد داشت، شده ولي از سوي ديگر ضروري است تغييرات بوجود آمده در لايحه دولت نيز براي مردم تبيين شود تا مردم بدرستي در خصوص تاثيرات اين طرح بتوانند قضاوت کنند.

دبير شوراي اطلاع رساني دولت در بخش ديگر سخنان خود هماهنگي هر چه بيشتر کارگروه طرح تحول اقتصادي با روابط‌عمومي‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي به منظور فراهم کردن محتواي لازم براي اطلاع‌رساني بهتر از طرح هدفمند کردن يارانه‌ها را ضروري دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات و بررسي هاي جامعي که در طول چند سال گذشته درباره ابعاد و آثار طرح تحول اقتصادي انجام شده است منابع و مستندات خوبي براي پاسخ به ابهامات درباره اجراي اين طرح وجود دارد که بايد روابط‌عمومي‌ها در برنامه‌هاي اطلاع‌رساني خود به خوبي از آنها استفاده کنند. وي افزود: هريک از دستگاههاي مسوول به صورت هماهنگ و با تقسيم کار معين نسبت به اطلاع رساني اقدام کنند.

جهانديده اجراي طرح تحول اقتصادي از سوي دولت را يک اقدام شجاعانه دانست که آگاهي مردم از ابعاد و تاثيرات مختلف اجتماعي و اقتصادي آن به منظور جلب همراهي و مشارکت هر چه بيشتر آنها در اجراي طرح ضروري است.

در اين نشست يکي از اعضاي کارگروه طرح تحول اقتصادي نيز در سخناني به تشريح ابعاد مختلف اقتصادي، اجتماعي، سياسي و امنيتي طرح تحول اقتصادي پرداخت و به سوالات اعضاي کميسيون پاسخ داد.

وي در ادامه خواستار تعامل هرچه بيشتر اصحاب رسانه در اطلاع رساني و آگاهي بخشي جامعه از چگونگي اجرايي طرح شد.

در اين نشست اعضاي کميسيون اقتصادي و زير بنايي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي نيز هر يک به بيان نظرات خود در خصوص نحوه اطلاع رساني ومشکلات پيش رو پرداختند .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

Inspirational Quotes About Life by The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

نوت‌بوک‌های msi از Asus پیشی گرفتند

فرگرد دیگران ارد بزرگ از دیدگاه فرزانه شیدا (شاعر و نویسنده )