امكان اشتباه در ارزش‌گذاري تحت وب كالا كاهش مي‌يابد

معاون طرح و برنامه گمرك با بيان اين كه سيستم ارزش‌گذاري در 73 گمرك در كشور به‌زودي الكترونيكي مي‌شود، گفت: در حال حاضر اين تعداد گمرك كشور بيش‌ترين سهم را در تجارت دارند.

رضا جمهوري در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با اين كار ارزشي كه براي كالاها اعمال مي‌شود، لحظه‌اي خواهد بود در حالي كه در گذشته اين ارزش در يك سي دي در اختيار دفاتر ارزش گمركات كشور قرار مي‌گرفت و گمركات بر اساس آن، ارزش كالا را اعمال مي‌كردند.

او ادامه داد: با توجه به اين كه هر لحظه مصنوع جديدي در جهان توليد و از يكي از مبادي رسمي ما اظهار مي‌شود، پس گمرك بايد اين آمادگي را داشته باشد كه بتواند ارزش‌گذاري را سريع و با دقت بالا در ارتباط با اين كالا انجام دهد زيرا كالاي مورد نظر سابقه مشخصي در گمرك ندارد و ممكن است در يك گمرك ارزشي براي كالا بگذارد اما در گمركات ديگر ارزش گذاري متفاوتي اعمال شود.

وي تصريح كرد: بنابراين با اين كار قبل از ترخيص كالا اين ارزش‌گذاري اعمال خواهد شد و آن ارزيابي كه بر اساس تفاوت ارزش بعد از ترخيص اتفاق مي‌افتاد، با آنلاين شدن سيستم، ارزش با دقت بالاتري انجام مي‌شود و اين موضوع موجب خواهد شد كه تفاوت‌هاي احتمالي به حداقل برسد.

جمهوري تاكيد كرد: ارزش‌گذاري تحت وب و ارتباط آنلاين با دفتر ارزش ايران و حوزه‌هاي ستادي گمرك ايران با حوزه‌هاي ستادي اجرايي امكان اشتباه را در ارزش‌گذاري كاهش داده و كاهش قيمت تمام شده و افزايش سرعت ترخيص منافعي براي مصرف‌كننده به دنبال خواهد داشت و توليد و صنعت هم متاثر از اين خواهد بود.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

Inspirational Quotes About Life by The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

نوت‌بوک‌های msi از Asus پیشی گرفتند

فرگرد دیگران ارد بزرگ از دیدگاه فرزانه شیدا (شاعر و نویسنده )