*عقب‌ماندگي در اين حوزه، عقب‌ماندگي سازمان‌ها را درپي خواهد داشت

با ورود اينترنت به زندگي بشر تحول شگرفي ايجاد شده و با رشد آن و افزوده شدن توانمندي‌هاي بيشتر به آن ميزان بهره‌مندي جامعه بشري در حال گسترش است و شايد به نوعي بتوان گفت استفاده از فضاي مجازي براي پيشبرد اموربه يکي از ضروريات زندگي انسان امروزي تبديل شده است. همين استفاده اجباري و ظهور نيازهاي جديد، دست‌اندرکاران عرصه «وب» را بر آن داشته تا ضمن تغييرات لازم، نيازهاي روز مخاطبان را مورد بررسي قرار داده و به چاره انديشي و پاسخگويي مطلوب و قانع کننده به آن‌ها وادارد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://sadjad-1.blogfa.com آمده است: انديشه‌ورزان عرصه مجازي عزم خود را جزم كرده‌اند و امروز سخن از وب ‌٢ و وب ‌٣ دارند و تلاش مي‌کنند تا با مشارکت دادن مخاطب در طراحي و داده‌هاي وب سايت‌ها نيازها و خواسته‌هاي او را شناسايي كنند.

ويکي‌ها، سايت‌هاي عکس مانند فليکرو در موارد نازل تر آن تويتر وفيس بوک و... فضاي آزادي براي مخاطب ايجاد كرده‌اند تا با افزودن مطلب توسط کاربر و امکان اظهار نظر توسط ساير مخاطبان نوعي هم انديشي و ارتقاي داده‌ها را ايجاد كنند.

ورود وب ‌٢ به چرخه زندگي بشر سازمان‌ها را نيز ناگزير به استفاده از آن خواهد کرد، زيرا به جز نوجوانان و جوانان که مخاطبان اصلي وب ‌٢ هستند، نسل جديد اينترنت مي‌تواند تأثيرهاي شگرفي را در مراکز تجاري و اداري برجاي گذارد، به گونه اي که اين مسأله باعث شده برخي افراد وب ‌٢ را پلي بين مدير و کارمندان و يا شرکت و مشتريان بدانند.

با اين توصيف نگاه روابط عمومي‌ها نيز بايد اصلاح شود و با پرهيز از رخوت و سستي و به روز نکردن سايت‌ها خود را براي مواجهه با وب ‌٢ آماده نمايند تا از فناوري روز بازنمانند. اگرچه امروز برخي از روابط‌عمومي‌ها حتي رغبتي به استفاده از اينترنت ندارند وسايتي که براي سازمان ايجاد کرده اند به نوعي سايتي تشريفاتي و صرفا براي کلاس گذاشتن است. اما روابط عمومي‌ها در عصر جديد با گذر از روابط عمومي‌‌١، بايدروابط عمومي‌‌٢ را تجربه نموده و فناوري‌ها و ابزارهاي مورد نياز روابط عمومي‌‌٢ را فرا بگيرند و به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كنند تا دست کم همپاي دانش روز حرکت كنند.

بي شک عقب ماندگي در اين حوزه و ارتباط يکسويه با مخاطب و توجه نداشتن به نياز او عقب ماندگي سازمان‌ها را درپي خواهد داشت و مخاطب ديگر نياز خود را از راه‌هاي ديگر برآورده خواهد کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

Inspirational Quotes About Life by The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

نوت‌بوک‌های msi از Asus پیشی گرفتند

فرگرد دیگران ارد بزرگ از دیدگاه فرزانه شیدا (شاعر و نویسنده )