تنبيه بدني براي درمان معتادان اينترنتي در چين ممنوع شد

به‌دنبال افشاي موارد بدرفتاري با بستري‌شدگان كلينيكي، وزارت بهداشت چين با اعلام قانون جديد، ضرب و شتم و حبس كردن نوجواناني كه براي رهايي از وابستگي شديد به اينترنت تحت درمان قرار گرفته‌اند را ممنوع كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مقررات كه در وب سايت وزارت بهداشت چين ارسال شده تاكيد كرده است كه بايد رفتار با نوجوانان همراه با خودداري باشد زيرا مفهوم اعتياد اينترنتي به طور كامل تعريف نشده است.

در ماه اوت ضرب و شتم يك نوجوان در اردوگاه ترك اعتياد اينترنتي در منطقه گوانگ شي چين، موجي از اعتراض را برانگيخت. مرگ اين نوجوان 15 ساله به افشاي بدرفتاري و ضرب و شتم در كلينيك‌هاي ديگر منتهي شد.

در آن زمان مطبوعات داخلي چين اعلام كرده بودند كه اين كشور تا 10 ميليون نوجوان معتاد به اينترنت و حداقل 400 كلينيك ترك اعتياد در سراسر كشور دارد.

نوجوانان چيني براي ترك وابستگي شديد به اينترنت به اردوگاه‌هاي ويژه فرستاده مي‌شوند؛ بسياري از اين اردوگاه‌ها محيط نظامي دارند و افراد در آن‌ها وادار مي‌شوند، به جاي ساعت‌ها نشستن در پشت رايانه به تمرينات فيزيكي دشوار يا حتي درمان‌هاي فوق‌العاده تن دهند.

طبق اعلام وزارت بهداشت چين، 60 درصد از 338 ميليون جمعيت آنلاين اين كشور بزرگسال نيستند.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

Inspirational Quotes About Life by The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

نوت‌بوک‌های msi از Asus پیشی گرفتند

فرگرد دیگران ارد بزرگ از دیدگاه فرزانه شیدا (شاعر و نویسنده )