مهارت‌هاي مديريتي براي فعاليت‌هاي روزانه ضروري است

مهارت‌هاي مديريتي مثل برنامه‌ريزي، تصميم‌گيري، حل مشکل، کنترل، هدايت، سنجش و گزارش براي فعاليت‌هاي روزانه شما ضروري هستند.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://mahmodig.blogfa.com آمده است: مديران موفق با استفاده از برنامه کاري خود فعاليت‌هاي کار خود را هدايت مي‌کنند. ارتباطات، محک زني، پيگيري و سنجش تاکتيک‌ها استراتژي‌هايي هستند که مديران موفق براي بررسي جهت خود، تنظيم برنامه (در صورت نياز) و جلو راندن کار استفاده مي‌کنند. مديران موفق براي گرفتن نتيجه مطلوب خود وارد عمل مي‌شوند و افراد و منابع را براي رسيدن به آنجايي که در سر دارند، مديريت مي‌کنند.

براي اينکه بدانيم يک مدير خوب چه کسي است بايد بدانيم که چه چيز به کارمندان انگيزه مي‌دهد. چطور بايد يک محيط و فرهنگ خوب ايجاد کنيد که کارمندان را ترغيب و تشويق به مشارکت کند؟ چطور بايد بازده کاري کارمندان و درعين حال رضايت خاطر آن‌ها را بالا برد؟ چطور مي‌توانيد بهترين استعدادها را استخدام کرده و آن‌ها را حفظ کنيد؟ چطور به کارمندان خود آموزش مي‌دهيم مشکلات را حل کنند، تصميم‌گيري کنند و ديگران را به‌کار بگيرند؟ اينها فقط تعدادي از مشکلات و مسووليت‌هاي مديريت است.

شما به عنوان يک مدير بايد با سبک‌هاي متداول مديريت (استبدادي، ارباب مآبانه، دمکراتيک و منفعل) آشنا شويد و بايد سبک مديريتي خود را تشخيص داده و بدانيد آن سبک مديريتي چطور بر نتيجه کار تاثير مي‌گذارد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

Inspirational Quotes About Life by The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

نوت‌بوک‌های msi از Asus پیشی گرفتند

فرگرد دیگران ارد بزرگ از دیدگاه فرزانه شیدا (شاعر و نویسنده )