موزه تاريخ طبيعي فرسوده‌ترين ساختمان دانشگاه است

مسوول موزه تاريخ طبيعي دانشگاه رازي کرمانشاه، گفت: موزه تاريخ طبيعي فرسوده‌ترين ساختمان دانشگاه رازي و اولين ساختماني است که در محوطه دانشکده کشاورزي اين دانشگاه ساخته شده است.

دکتر ناصر معيني نقده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص اين موزه، افزود: اين موزه در سال 1372 تاسيس شده که در حال حاضر به دليل بافت فرسوده آن، امکان اضافه کردن طبقه يا قسمتي به اين ساختمان وجود ندارد و بايد ساختمان جديدي براي موزه ساخته شود.

وي اظهار داشت: موزه تاريخ طبيعي دانشگاه رازي کرمانشاه هم اکنون داراي 98 گونه پرنده ، 39 گونه پستاندار، 50 گونه ماهي، 17 جنين موجودات مختلف از جمله انسان، 74 نوع کاني مختلف و تعدادي از گونه‌هاي مختلف حشرات است.

معيني نقده تصريح کرد: همچنين دو طاووس زنده در محوطه اين موزه نگهداري مي شود.

وي ادامه داد: بخش جديدي که چند ماهي است در اين موزه افتتاح شده، بخش ماهيان گوشتخوار و گياهخوار است که شامل 20 آکواريوم فعال مي‌شود.

معيني نقده در رابطه با بخش‌هاي ديگر موزه، خاطرنشان کرد: در اين موزه، بانک فيلم از حيات وحش و محيط زيست و يک کتابخانه کوچک حيات وحش را در حال تاسيس داريم و در حال حاضر در اين رابطه 100 فيلم تهيه شده است.

وي تصريح کرد: براي اطلاع رساني عموم اين موزه داراي يک وب سايت به نشاني www.razinatmuseum.blogfa.com است که از اين طريق مي توانيم به علاقمندان خود اطلاع رساني کنيم.

معيني نقده در ادامه افزود: از طرف موزه يک تعاوني را تاسيس کرده‌ايم که در زمينه پرورش ماهيان زينتي فعاليت مي‌کند و به زودي بخش پرورش حشرات مفيد هم به آن افزوده خواهد شد که اين تعاوني به کار آموزان خود از سوي نظام مهندسي مدرک معتبر ارائه مي‌دهد.

مسوول موزه تاريخ طبيعي دانشگاه رازي کرمانشاه، در خصوص بازديد عموم مردم از نمايشگاه گفت: بازديد براي عموم با بهاي بليط 500 تومان آزاد است اما براي دانشجويان دانشگاه رازي به صورت رايگان مي باشد که البته عمده بازديدکنندگان اين موزه را دانش آموزان تشکيل مي‌دهند.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

Inspirational Quotes About Life by The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

نوت‌بوک‌های msi از Asus پیشی گرفتند

فرگرد دیگران ارد بزرگ از دیدگاه فرزانه شیدا (شاعر و نویسنده )