وزیر ارتباطات در مراسم افتتاحیه تلکام: ارايه پهناي باند باكيفيت به كاربران

وزير ICT درباره آنتن‌دهي تلفن همراه و كيفيت آن گفت: از طريق سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اپراتورها در تعامليم و از آنها مي‌خواهيم نسبت به تكميل پوشش و ارتقاي كيفيت شبكه‌هايشان كار كنند؛ اين موضوع در برنامه‌ اپراتورهاي اول و دوم قرار دارد و ان‌شاءالله خود مسوولان توضيح خواهند داد كه چه زماني اين پوشش كامل مي‌شود.




به گزارش ايسنا رضا تقي‌پور ـ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ـ پس از افتتاح دهمين نمايشگاه تلكام در جمع خبرنگاران اظهار كرد: بحث پوشش تلفن همراه در تهران پيچيدگي‌هايي دارد كه كيفيت آن مرتبا به دليل تغيير بافت شهري و ساخت و سازهايي كه انجام مي‌شود در حال تغيير است اما در هر حال برنامه‌ ارتقاي كيفيت و تكميل پوشش جزء برنامه‌ي اپراتورها نيز محسوب مي‌شود.

تقي‌پور يادآور شد: اپراتورها بايد حداقل سرويس‌هايي را كه در پروانه‌ي آنها قيد شده، ارائه دهند. SLA، مرتبا اندازه‌گيري مي‌شود بنابراين تعهداتي كه اپراتورها دارند، بايد انجام شود كه دوستان نيز انجام دادند. وزير ارتباطات همچنين درباره محدوديت اينترنت و سرعت كم آن در كشور خاطر نشان كرد: در حال حاضر پهناي باند بيش‌تر در مراكز علمي و تحقيقاتي و در جاهايي كه به پهناي باند بيش‌تري نياز دارند، ارائه مي‌شود و ما به دنبال آنيم كه بتوانيم همين پهناي باند را با كيفيت مناسب در اختيار كاربران خانگي قرار دهيم تا براي نيازهاي خانگي پاسخگو باشد.

تقي‌پور تصريح كرد: بايد قيمت تمام شده اينترنت پايين باشد تا اينكه اپراتورها و عرضه‌كنندگان بتوانند آن را ارزان‌تر ارائه دهند. او تاكيد كرد: سازمان تنظيم مقررات بايد به نيابت از دولت و حاكميت مقررات و چارچوب‌هاي قانوني را براي فعاليت اپراتورها و براي تنظيم روابط اپراتورها با مردم، اپراتورها با اپراتورها و اپراتورها با دولت انجام دهد و علاوه بر سازمان، كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات را داريم كه يك نهاد مستقل از نظر راي و حكم بوده و راي آن براي همه‌ اپراتورها قابل اعتماد است.

وي گفت: يكي از محورهاي اصلي در آينده حوزه‌ كاري وزارت ICT اين است كه در اين زمينه فعال باشد و اين سازمان بايد بتواند مجوزهاي لازم را تنظيم كند و نظارت كافي انجام دهد و به تعبيري ما به نمايندگي از حاكميت بايد حافظ منافع كاربران در اين حوزه باشيم. وزير ارتباطات با بيان اين كه بخش خصوصي نسبت به جذب سرمايه‌هاي خارجي منعطف‌تر و روان‌تر است گفت: اين هم جزء محورهاي اساسي ماست و از اين موضوع استقبال مي‌كنيم كه اپراتورهاي داخلي بتوانند به همراه عرضه‌كنندگان و توليدكنندگان معتبر خارجي در عرضه‌ي خدمات ICT در كشور حضور داشته باشند.

تقي‌پور درباره‌ اپرتور سوم تلفن همراه گفت: اين موضوع هنوز نهايي نشده و در حال مذاكره هستيم اما پيشرفت خوبي داشته است و مذاكره در اين زمينه ادامه دارد. او همچنين درباره بحث خصوصي‌سازي مخابرات تصريح كرد: در اين رابطه بخش‌هاي مختلفي درگير بودند و وزارت ICT در زمينه‌ آماده‌سازي اين شركت فعاليت‌هايي را انجام داد و ادامه فرآيند از قبيل قيمت‌گذاري و شرايط مزايده يا مسائل ديگر به هيات عالي واگذاري و سازمان خصوصي‌سازي مرتبط مي‌شود كه توضيحاتي براي كميسيون ويژه اصل 44 مجلس و ساير كميسيون‌ها ارائه شده و به اندازه‌ كافي توضيحاتي نيز ارائه شده است.

وزير ارتباطات در بخشي از سخنان خود درباره‌ بحث ماهواره‌ مصباح خاطر نشان كرد: ماهواره‌ مصباح 1 با مشاركت كشور ايتاليا ساخته شده و تعهد شركت ايتاليايي است كه آن را پرتاب كند كه كار نيز دنبال مي‌شود و نكته مهم اين است كه اين شركت بايد بتواند تعهداتش را انجام دهد. وي ادامه داد: ما به موازات آن كار طراحي ماهواره‌هايي در كلاس مصباح كه ماهواره‌هاي مخابراتي هستند را پيگيري مي‌كنيم و ساخت آن را انجام مي‌دهيم و اميدواريم بتوانيم تا سال 90 بدون كمك خارجي ماهواره‌هاي اين كلاس را از داخل كشور پرتاب كنيم.

به گفته او نمايشگاه تلكام بزرگترين رويداد اطلاع‌رساني در حوزه‌ ICT است كه سالانه برگزار مي‌شود و مكان مناسبي براي تبادل اطلاعات عمومي و اطلاعات حرفه‌يي در زمينه‌ ارتباطات و فناوري اطلاعات است. وي گفت: نمايشگاه امسال از نظر عرضه‌ي فناوري‌هاي جديد توسط توليدكنندگان و شركت‌هاي فناوري داخلي و از نظر عرضه‌كنندگان خارجي يك تفاوت كيفي و اساسي نسبت به سال گذشته داشت و اميدواريم از اين رويداد شركت‌هاي فناوري داخلي ما بتوانند در عرضه‌ محصولاتشان به صورت منطقه‌يي و بين‌المللي از اين فرصت استفاده كنند.

تقي‌پور همچنين افزود: اساسا رويكرد خصوصي‌سازي و سپردن كليه خدمات در حوزه ICT جزء محورهاي اساسي برنامه دولت دهم است كه اين فرآيند با خصوصي‌سازي مخابرات شتاب بيش‌تري گرفته و اميدواريم در ساير زمينه‌ها آزادسازي نيز صورت گيرد. به گزارش ايسنا، دهمين نمايشگاه تلكام بدون مراسم افتتاحيه آغاز به كار كرد و با حضور وزير ارتباطات بازگشايي شد اما نبود هماهنگي براي نشست خبرنگاران با وزير ارتباطات و ديگر ناهماهنگي‌ها به برخي بي‌نظمي‌هايي هنگام حضور وزير در جمع خبرنگاران منجر شد.

وزير ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر علت عدم همكاري روابط عمومي اين وزارتخانه براي مراسم افتتاحيه نمايشگاه و ناهماهنگي‌ كه در اين باره صورت گرفته اظهار كرد: پيشنهادات خود را به مدير روابط عمومي بدهيد و اين موارد را در نمايشگاه‌هاي بعدي اصلاح مي‌كنيم.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

Inspirational Quotes About Life by The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

نوت‌بوک‌های msi از Asus پیشی گرفتند

فرگرد دیگران ارد بزرگ از دیدگاه فرزانه شیدا (شاعر و نویسنده )