عرضه خدمات بانکداری اسلامی و الکترونیکی شدن تقابلی با هم ندارند
هیچ تقابلی بین عرضه خدمات بانکداری اسلامی و الکترونیکی شدن خدمات وجود ندارد.
مهندس ابراهیم وفائیان مسوول گروه بانکداری اسلامی شرکت خدمات انفورماتیک در گفت و گو با خبرنگار سیتنا در خصوص
دشواری های پیش رو برای تسریع در روند پیاده سازی و امکان عرضه خدمات بانکداری اسلامی در سیستم اتوماسیون بانکی اظهار داشت:
از آنجایی که نیاز های جدید این حوزه به ویژه به لحاظ قانونی در مواردی همچون روش تعهدی که برای شناسایی درآمد بانکها، مدام در حال تغییر بوده به همین علت بدیهی است هر تغییر نیازمند تدابیرخاص فنی در سیستم باشد.
وی تصریح کرد: هیچ تقابلی بین عرضه خدمات بانکداری اسلامی و الکترونیکی شدن خدمات وجود ندارد. آنچه مسلم است بخشنامه های جدید و روش های مختلف مورد تقاضا برای پیاده سازی برنامه ها، تغییرات در برنامه ها را طلب می کند.
وی گفت:در حال حاضر کل تسهیلات بانکداری اسلامی در قالب دو روش قسطی و غیر قسطی انجام می شود.
وفائیان افزود: جزئی کردن آن به انواع عقود، به دلیل پیچیدگی هر عقد و تنوع در اجرای آن باعث کندی فعالیت ها و هزینه بر شدن آنها می شود.
به گزارش خبرنگار سیتنا، تا کنون در سیستم اتوماسیون بیش از 3هزار و 200 شعبه بانک صادرات،3 هزار شعبه بانک ملی ، 67 شعبه کار آفرین و 30 شعبه بانک توسعه صادرات، امکان عرضه الکترونیکی خدمات بانکداری اسلامی فراهم شده است.
نظرات
ارسال یک نظر